Ciina

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

En tallrik med massa gott

Av maniac1 - 10 januari 2012 18:08

Yeaha, idag blev de "frukost" En banansmoothi och en halv paprika och en bit ost, tog sin tid att peta i sig de, men de gick :) Har under hela dagen kännt mig "stadig" i huvudet, haha, lät ju roligt, men jag burkar annars va snurrig, ofokuserad, trött och känna mig svimfärdig, men de är ju inte konstigt när man lever på kaffe och dom där giftpinnarna.


Blev en Barrisrunda med hundarna och mamma, skönt med sällskap, de går ju lättare att gå då, inte för att rundan är speciellt lång, men man babblar ju bort hela promenaden :)


   Blev en tallrik med ost, skinka, paprika och körsbärstomater och en kaffe till lunch, de satt inte fel om man säger så :)


Till middag gjorde jag en variant på broccoligratän med köttfärs, har aldrig gjort de förut och körde inte efter något recept, men så god den blev, så bäst jag skriver ner receptet så de inte glöms bort, Jimmy va ju lite frågande först, ingen pasta?? Men han blev positivt överraskad och tyckte den va god, så även jag, så en ny favorit igen :) De bästa av allt är att jag känner mig lagom mätt, inte så där mätt så man mår illa, den mättade riktigt bra, lite LCHF stuk på den!


Helt plötsligt har de blivit roligt att laga mat, inte de där vanliga som man gör vecka efter vecka :) Synd bara att grönsakerna är så dyra nu, väntar till våren och sommaren då man verkligen kan gå loss i grönsaksdisken, utan att plånboken får lida :)



 
 
Ingen bild

Malin

10 januari 2012 20:24

Middagen lät ju hur mumsig som helst skriv ut recept det måste jag prova =) Härligt att du fått i dig frukost =) heja heja Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maniac1 - 18 januari 2012 15:56

Har bytt bloggportal då denna sega nått grymt.. Så häng med till den andra :D   http://missciina.blogspot.com/   Ses där :D ...

Av maniac1 - 17 januari 2012 18:01


Phu idag är jag trötter alltså. Märks jag inte skött maten som jag ska, hoppade över frukosten eftersom jag inte tog min morgonpromenad, ajbajja.. Rutin Carina Rutin!   Va tvungen att ta mig en vilodag från promenaderna, igår blev de 8.5 km och d...

Av maniac1 - 14 januari 2012 13:21

Vägde mig idag och har gått ner 4 kg, tycker de är ganska bra på en vecka :) Nu när man ser att de händer nått så blir man mer taggad, dom där promenaderna och ändrade kosten har gett resultat och de är sååå skönt. Har gått ungefär en mil den här v...

Av maniac1 - 12 januari 2012 21:15

 Ojoj idag är jag helt slut, gick upp alldeles för tidigt, 05.50 ringde klockan. I morgon är de jag som ska sova till 9 iaf, rena lyxen ;)   Idag va jag första gången på vårat gym vi har här i byn, va inte de bästa direkt, men de funkar :) Men sn...

Av maniac1 - 11 januari 2012 18:45


   Oj liten bild, men den är klickbar :) Innan den for in i ugnen :)   Här är min variant på broccoligratäng.   4 pers 225 grader   500 g Broccoli 400 g köttfärs 1 Gul lök 1 paprika salt peppar grönsaksbuljong Chilisås (efte...

Ovido - Quiz & Flashcards